My Australian adventure!

Surfen, koala's en banana bread!

Hi guys,

Inmiddels ben ik alweer bijna 6 weken hier! Tijd gaat super snel en we hebben nog een waslijst aan dingen die we hier willen gaan doen!! Ik heb hier ook al mijn eerste twee zware stormen meegemaakt, super heftig! Ik was in de stad wezen shoppen met een paar meisjes en om 3 uur besloten we de trein terug te nemen, maar natuurlijk moest ik nog even snel terug voor dat ene jurkje.. Helaas begon toen de ellende en werd ik weggeblazen, waardoor ik al met al pas om 8 uur ’s avonds thuis was.. (reden geen treinen, bussen zaten bomvol en was bij verkeerde halte uitgestapt oepsie). Twee weken later was de tweede storm (heftigste in 30 jaar) en gelukkig was ik toen thuis met Nick! Mattie lag die nacht in het ziekenhuis, want hij was geopereerd aan zijn neus- en keelamandelen. Mark stuurde onderweg een foto waarop je duidelijk kunt zien hoe heftig het was, echt niet normaal!!

Met Anka ben ik een dagje naar de Lone Pine Koala Sanctury geweest. Hier moet je geweest zijn als je in Brisbane zit, want dit is het park met de meeste koala’s. Natuurlijk even eentje vastgehouden en geknuffeld met de kangoeroes.. Die avond zijn we naar ons hostel gegaan in The Valley! Hier even gedoucht en ons in ons jurkje gehesen. Daarna zijn we samen met drie andere richting Down Under bar gegaan. Hier kun je super cheap wijntjes drinken in vergelijking met de rest van de stad! Uiteindelijk met nog drie Franse meisjes weer terug naar The Valley gegaan. Even een vieze Corona (9 dollar) achterover gegooid in de Birdees (club naast ons hostel) en toen samen met Anka besloten om terug naar de Down Under bar te lopen. De sfeer was hier veel beter, leukere mensen en natuurlijk goedkopere drank!

Op mijn vrije dagen gaan we heel vaak naar Southbank. Zwemmen, Boots (energie, smoothie, fruitding) drinken en daarna naar de stad, even zonder gillende kindjes om je heen. En ook heb ik het voordeel dat ik op loopafstand van het strand woon! Als ik even een paar uurtjes niets heb lig ik hier heerlijk te bakken! En zo kom je dan ook spontaan een paar Australische jongens tegen die bij je komen zitten en vragen of je mee op de jetski wil! Super vet en natuurlijk heb ik dit gedaan en zelf ook nog maar een stukje gescheurd over het water:)

Ook waren we pas uitgenodigd door Dionne (van een travel acency) voor een au pair mingle, heel leuk om andere au pairs te leren kennen! Ze liet ons beelden zien van alle mooie plekken hier en deze (whit Sundays, fraser, byron bay, great barrier etc.) willen we hier ook echt nog gaan bezoeken! (als we het geld ervoor hebben, want dat vliegt erdoor hier.. sparen lukt niet, sponsoren mag altijd:) Die avond na de mingle zijn we uit wezen eten, helaas heb ik terrible bustijden naar huis en kwam ik erachter dat ik 1.5 uur zou moeten wachten op het station.. Gelukkig was Nick zo lief om mij te komen halen:)

Het gezin bevalt me ook nog steeds echt super goed! De kindjes zijn al helemaal gewend aan me en hangen heel de dag om me heen. Heel fijn gevoel als je weet dat ze je leuk vinden en graag bij je zijn! Mattie de oudste is ook heel geïnteresseerd in Nederland en vraagt bij alles (speelgoed, eten, spullen) of wij dat ook hebben.. Vaak zing ik Nederlandse liedjes voor ze of speel ik ze af op de computer, dit vinden ze heel leuk! Helaas zijn ze ook vaak vervelend en huilen, schreeuwen en vechten ze veel, blijven jongens he:).. Toch maken ze het altijd goed door lieve dingen te zeggen tegen me. Mattie zei laatst: ‘I wanna sit next to Mijke, because I love her! Ik smolt

Qua sport heb ik echt drie weken niets gedaan.. Behalve het rennen naar de bus haha. Daarom ben ik nu maar begonnen met 3 keer in de week een uurtje te zwemmen en ongeveer 2 keer hard te lopen. Dit moet 's avonds heel laat of 's ochtends heel vroeg rond 5 uur anders val je neer door de hitte.

Op 3 december ben ik met 2 Nederlandse en 1 Belgisch meisje naar Stradbroke Island geweest, waanzinnig mooi en dit was het bijna 5 uur reizen met de bus/trein en ferry zeker waard! We hebben een korte tocht gemaakt langs de mooie plekken daar en zijn daarna gaan zwemmen. Door de hoge golven heen hebben we ze dan gezien.. . dolfijnen! Super gaaf om ze van zo dichtbij in het wild te zien zwemmen. Nadat één meisje terug naar huis is gegaan zijn wij met zijn drieën gaan sandboarden. Oke dit was een hele uitdaging met 35 graden, maar het was echt heel leukkk!!

Zaterdag 6 december was onze dutchie dag. Met drie andere Nederlandse meisjes hebben we heel de dag rondgehangen in de stad, naar de mingle geweest, en ’s avonds uit wezen eten! Anka en ik zijn daarna nog de Down Under bar ingedoken en hebben de laatste trein naar huis gepakt! Inmiddels hebben we samen heel de maand december en januari al bijna volgepland met trips en stapavondjes dus allemaal super leuk:) Verder is mijn gastgezin nu plannen aan het maken om in februari met mij naar Thailand of Bali te gaan i.p.v. Fraser Island! Hoop dat het doorgaat, maar dat hoor ik snel! Zo ja dan ga ik met de Nederlandse meisjes naar Fraser.

Ik heb inmiddels ook een nacht in het Base hostel doorgebracht (hostel naast de Down Under bar). Dit is echt een vreselijk hostel… vies, oud en een lift uit de jaren 0 met een hekwerk, maarja goedkoper en makkelijker dan de taxi terug naar huis:) Hier zal ik nog wel meer nachten in door gaan brengen, aangezien ik het stappen hier echt super leuk vind!

Op 10 dec begon de ellende en had ik weer een blaasontsteking.. 3 maanden geleden dat ik het voor het laatst had en 2 dagen voor ons surfweekend. Gelukkig heb ik de liefste hostmom (en nurse) die mij meteen 6 pillen gaf en de volgende dag voelde ik me al een stuk beter!

Jaaaaa en toen hadden we ons langverwachte surfweekend!! We vertrokken op vrijdagavond 12 dec en kwamen 8 uur later.. na een super lange rit, om 1 uur ’s nachts aan in Spot X. We kregen toen (met kleine oogjes van de slaap) van een van onze surfleraren een rondleiding over het terrein. We sliepen in een soort container/bunker met zijn zessen. De volgende ochtend hadden we om 8 uur onze eerste surfles, helaas regende het, maar hierdoor was het niet minder vet!! En ja wat ze zeggen over surfleraren dat klopt helemaal.. ze zijn echt heel knap haha. Om half 2 hadden we onze tweede les en die ging een stuk beter dan de eerste! Het is echt kicken als je eenmaal op dat board staat en een aantal meters surft! Na deze les zijn we gaan douchen en hebben we in de tv-ruimte gehangen met iedereen, daarna gegeten en toen was er een party! Volgende ochtend hadden we om 7 uur onze laatste surfles, nou ja niet mijn laatste, ik ga dit zeker nog heel vaak doen hier!! ’s Middags hebben we een beetje rondgehangen op het strand en films gekeken, wat iedereen daar eigenlijk tussendoor doet. Om half 6 ging onze bus terug naar huis:( als het lukt wil ik hier heel graag na mijn au pair leven 1 of 2 maanden gaan werken, zodat ik genoeg geld heb om nog verder te reizen! Ze zoeken namelijk altijd jongeren om hier te werken wat heeeel fijn aangezien ik dan zoveel kan surfen als ik wil:)

Nou jullie zijn weer up-to-date! Deze woensdag ben ik vrij en ga ik kerstcadeautjes kopen voor mijn lieve hostfamlie, zwemmen, naar de kerstmarkt en ’s avonds kerstfilm kijken vanuit het zwembad in Southbank! Aankomende vrijdag gaan we weer met zijn allen stappen, dan is het alweer bijna kerst en over 2 weekjes ga ik al naar Sydneyyy!!!

Enjoy the goodlife:)
See ya

P.S hier nog wat weetjes over Australië:

- kangoeroes hier niet door de voortuin rennen (soms wel)
- de kindjes al i love you tegen me zeggen en vechten om wie mijn beste vriend is:)
- ze staan hier in de rij voor de bus, niet op een hoopje als hier, vechtend om de beste plaats:)
- ik eet hier haaien en heel veel banana bread, jammie
- treinen hier altijd op tijd rijden.. ja papa het bestaat!!
- ik verslaafd ben aan de thickshake banana
- je gemiddeld 10 dollar (7/8 euro) voor een drankje kwijt bent
- ze vegemite op brood smeren wat echt smerig is
- ik nog geen seconde heimwee heb gehad
- ik in het warmste gebied van Australië leef
- ze 10x op een dag ‘no worries’ zeggen


Reacties

Reacties

miranda Bleeker

Wat heb jij het goed daar, leuk verhaal dus wij wensen jou ook fijne kerstdagen en een gezond , gelukkig 2015

Rudy Angelique en je lieve neefjes

Mijke,
mooi weer, mooie foto's en mooie surf leraren….
Wat wil je nog meer? Wij volgen je, dan gebeurt er hier ook nog iets.
Groetjes,
Rudy & Angelique

Jack en Annet

Ook de foto s zijn super mooi Myke!!
Ben benieuwd naar de volgende serie foto s.

liefs van ons xx

Oom Jan

Hoi Myke,

Heel leuk om je verhaal te lezen, je hebt het daar prima naar je zin lees en zie ik het zal je heel goed doen deze geweldige ervaring.

Liefs van Oom Jan en natuurlijk ook van tante Ietje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!