My Australian adventure!

Sydney, Fraser, veel Tim Tam en afscheid nemen..

Lieve allemaal,

Ik heb er een nieuwe liefde bij: Sydney!! Wat een geweldige stad is dat. Samen met Anka vloog ik op 29 december hier naartoe. 6 dagen in 40 graden heb ik echt de vakantie van mijn leven daar gehad! Op de eerste dag naar het Opera House en naar de Botanic garden geweest. Met een tas van 8 kilo aan mijn schouder in de hitte voelde ik me een ware backpacker. De volgende dag gingen we naar de Blue Mountains, jeetje wat is dat mooi. Op de foto’s zie je het al, maar in het echt in het nog 10x mooier. Omdat de vriendin van Anka een Australische vriend heeft die zowaar in de Blue Mountains woont zijn we met hen en zijn broer langs alle mooie plekken gereden, echt ideaal! Zo hebben we de Wenworth falls gezien, super mooi, maar een mega zware tocht. En verder de Three Sisters en de Sunset Rocks bij zonsondergang. ’s Avonds heb ik voor het eerst een broodje kangoeroe gegeten. Smaakt net als biefstuk en is super taai! De volgende dag was het oudjaar en zijn we met een groep Nederlanders om 10 uur ‘s morgens in het Kirribirri park gaan zitten waar we uitzicht hadden op de Harbour bridge en het Opera House. Het was bloedheet en bijna niet uit te houden. Ik had echt kippenvel zo mooi was het en vergat dat ik al 9 uur niet meer naar de wc was geweest, maar je kon gewoon niet weg want er stonden 10 miljoen mensen overal verspreid te kijken. Toen begon het ergste want we moesten terug naar ons motel, hoe was nog de vraag aangezien alle andere miljoenen mensen ook het idee hadden om een trein te pakken. Samen met Valerie en Dave zijn we achter de stroom naar het volgende station gelopen en uiteindelijk zaten we nog redelijk snel in een trein en lagen we naar een vermoeiende dag lekker te slapen. Volgende ochtend zijn we naar Bondi Beach geweest voor de nieuwjaarsduik met alle Nederlanders. Dit was echt heel gaaf en samen met ruim 200 anderen renden we om 11.30 uur de zee in, waarna we de rest van de dag op het strand zijn gebleven. Onze vijfde dag zijn we naar Manly geweest met de ferry, heel mooi eiland waar we ook hebben gezwommen en een korte jungle tocht door het nationaal park hebben gemaakt. ’s Avonds zijn we gaan stappen in de stad en de volgende dag weer uit liggen brakken op Bondi waarna we ’s avonds alweer naar huis gingen:(

Verder heb ik hier ook mijn eerste kerst gevierd zonder mijn eigen familie. Crazy kerst aan het zwembad in een zomerjurkje met een barbecue. Ik mistte mijn familie wel, vooral toen ik met ze ging skypen en ik ze allemaal bij elkaar zag. Maar gelukkig had deze lieve familie me ook verwend met cadeautjes. (2e kerstdag zaten we trouwens gewoon bij de Mac Donalds want host daddie had geen zin om te koken haha)

Op 10 januari was ons vriendinnetje Valerie jarig en dit hebben we met 5 andere Nederlandse meisjes gevierd in Surfers Paradise! Heerlijk liggen bakken in de zon en na wat sensatie door een shark attack zijn we ’s avonds gaan eten bij Vapiano, onze favoriete Italiaan, en daarna wezen stappen!

Het weekend van 16 januari ben ik met 5 Nederlandse vriendinnen een weekend naar Fraser Island geweest, het grootste zandeiland ter wereld! We werden opgehaald in een witte jeep waarmee we al rammelend achterin werden vervoerd. Zo croste we over het strand naar het eiland. Het was echt een super weekendje en iedere dag ruim 35 graden. We sliepen in kleine tentjes met zijn tweeën tussen de insecten op een matras zo dun als papier zonder kussen. Kamperen is creperen zegt mijn papa altijd. Nou dat was het ook! Maar het was het waard, jeetje wat is Fraser een top eiland. We hebben gezwommen in hele mooie meren, gevaarlijke dingo’s gezien, genoten van de zonsopgang en ’s avonds gekeken naar de sterrenhemel. Heb nog nooit zo’n mooie sterrenhemel gezien met zoveel sterren. Ik heb het hol van de meest dodelijke spin gezien en als toppunt de Lake Mckenzie !! En dat was tevens mijn twee naar laatste weekendje hier..

Ik heb na heeeel lang nadenken besloten om terug naar Nederland te gaan. Ik heb een top host familie ze zijn echt super lief, maar het au pair leven is niet wat ik nog wil doen in mijn laatste maanden hier. Het wordt heel erg onderschat en het lijkt alsof ik alleen maar leuke dingen aan het doen ben (is ook zo in al mijn weekenden en vrije dagen:) Maar het is enorm zwaar werk. Iedere doordeweekse dag om 5.45 uur de wekker en ik had na 2 maanden ook de kinderen voort hele dagen. Ik had geen makkelijke kinderen, ze waren heel ondeugend, sloegen elkaar heel de tijd en deden alles wat niet mag. Je moet enorm streng en hard tegen ze zijn en dat vond ik heel lastig, kan niet zo goed kwaad worden op andermans kinderen. Het was niet meer het werk wat ik met plezier deed.. Toen heb ik gekeken voor ander werk, maar dan zou ik ook een woning moeten zoeken.. Ook vond ik heel snel een andere familie, die wouden heel graag dat ik bij hen kwam voor mijn laatste 3 maanden. Maar na lang twijfelen toch maar niet gedaan, ik ben bang dat het dan weer hetzelfde zou worden en dan zou ik ze moeten teleurstellen. Ik heb echt enorm veel gezien en gedaan in en rondom Brisbane. Ben naar Sydney geweest, Fraser Island, Stradbroke Island, Koala’s geknuffeld, surfweekendje gehad, Surfers Paradise noem maar op.. Heb echt geen spijt van mijn avontuur hier! Ben een hele ervaring rijker en heb er veel vriendinnetjes bij waar ik in Nederland nog vaak mee zal afspreken! Reizen ga ik zeker nog doen, maar dan over een tijdje. Ik wil sowieso nog terug naar Australië en nog veel meer zien van de rest van de wereld. Op 1 februari vlieg ik samen met Valerie naar huis en land ik op 2 feb om 12.40 uur ’s middags. Voor nu ga ik nog genieten van mijn laatste dagen. Ik ga nog naar Byron Bay, het hippiedorpje en nog een weekendje naar Surfers. Verder veel genieten van het lekkere weer, want dat is in Nederland wel anders:(

Ik zie jullie snel weer!

Liefs


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!