My Australian adventure!

I love Australia!!

Hi there!

Hier dan mijn eerste verhaal vanuit Australië! Het is hier in één woord echt AMAZING!!! Het begon op Schiphol met een moeilijk afscheid. Nooit leuk om je familie in tranen te zien, maar gelukkig waren ze bij mij snel opgedroogd toen ik richting de gate liep. De reis viel echt reuze mee! Ik heb een beetje kunnen slapen, keek films, luisterde muziek en heb wat gelezen. Het eten in het vliegtuig vond ik niet heel geweldig, dus ik was blij dat ik zelf nog wat bij me had dat ik in Dubai heb opgegeten. Van Dubai naar Brisbane zat ik naast een lief oud mannetje die me wel bezighield met al zijn verhalen over Australië en die me tevens hielp met het invullen van een briefje met al mijn gegevens! Ze zijn super streng in Australië en er moest zelfs een hond aan mijn bagage snuffelen. We blijven Nederlanders natuurlijk! Dit was ook het eerste wat mijn familie vroeg: ooooh Amsterdam, you can buy drugs everywhere haha! Maargoed eenmaal in Brisbane stond Sarah, mijn host mom, me al op te wachten met een grote bos bloemen. Eenmaal bij het huis aangekomen vlogen de twee jongens me meteen om me nek, so cute! We hebben wat gegeten en daarna ben ik met Sarah naar de nieuwe kindy (kinderdagverblijf) geweest van Mattie. Hierna hebben we wat boodschappen gedaan en een nieuwe simkaart gehaald en toen ben ik gaan slapen. Heb echt een enorme jetlag en lig ’s nachts uren wakker.. Maar gelukkig gaat het steeds beter!

Het huis is echt super groot met enorm veel kamers, een zwembad en ik heb een eigen badkamer wat ook erg chill is! Ik woon hier dus met Sarah en Mark en de twee jongens Bennie (Benjamin) en Mattie (Matthew). Verder hebben ze een hondje Marli, een aquarium en een slangetje. Ook woont Nick hier nu tijdelijk, een werknemer van Mark. Op mijn tweede dag zijn we naar een markt geweest waar we hebben ontbeten. Spek, scrambled egg en bacon, typisch Engels dus. ’s Avonds hadden we een barbecue met een hoop vrienden, super gezellig! Mark was die dag wezen vissen en had een hoop verse vis bij, i love it:). Ik woon verder een kwartier lopen van zee en het Pelican Park waar het vol zit met pelikanen. Ik heb inmiddels een go-card waarmee ik makkelijk met de trein en bus kan reizen, ideaal! Verder zit de daycare van de kinderen tegenover het huis wat ook makkelijk is, hier gaan ze drie dagen per week van 8.00 tot 16.00 naartoe. Het is hier tot nu toe iedere dag tussen de 30 en 40 graden geweest wat echt heeeerlijk is!! Weg van de vieze sneeuw en regen in Nederland!
De twee jongens zijn echt super lief en knuffelen heel veel. Inmiddels heb ik spierpijn van het duwen van de schommels en kan ik de liedjes van Peppa Pig en de Frozen wel dromen haha. Ook heb ik voor het eerst links gereden in mijn auto.. Wel wennen want ik zet steeds de ruitenwisser aan i.p.v. de richting, maar het is wel makkelijk rijden en gelukkig is het een automaat, lucky me! Verder merk je echt dat de mensen hier super relaxed en vriendelijk zijn en je altijd begroeten met: Hi, how are you doing? Verder hebben ze hier super lekkere sushi en kan mijn host mom, die echt geweldig is, heel goed koken en hebben we nu al iets te vaak samen geshopt. Hier shoppen is echt heel slecht voor mijn portemonnee, ze hebben echt zoveel leuke kleren, sieraden en schoenen. Dus pap en mam, ik stuur wel een extra pakketje op naar huis!

Na mijn eerste week zijn we naar de zus van Sarah geweest die net een nieuw huis had gekocht, super mooi en ook met een lekker zwembad waar we (ook samen met haar ouders) heel de middag hebben gezwommen. Hierna zijn we Mexicaans uit gaan eten. Die zondag (16 nov) was het hier 42 graden, echt niet normaal heet en moest ik voor het eerst alleen op de jongens passen van... jawel 5.45 uur (toen waren ze wakker) tot 12.00 u. Maar dat ging allemaal goed, het zijn echt schatjes!:)

Verder leer je hier echt super snel nieuwe mensen kennen, omdat we een gezamenlijk Facebookpagina hebben voor au pairs in Brisbane. Super handig voor als je een dagje vrij hebt en iets af wil spreken. Zo had ik pas met 4 meiden afgesproken in South Bank! Super leuk strandje aan de rand van Brisbane city. Lekker gezwommen, wezen lunchen en geshopt! Morgen gaan we hier weer naartoe om jawel.. alweer te shoppen!

Zaterdag gaan we het nachtleven van Brisbane meemaken met een groep meiden in The Valley (populaire club) en ga ik naar het koala park, waar je ook echt geweest moet zijn als je hier bent! Ook heb ik samen met Anka een surfweekend voor jongeren geboekt in het eerste weekend van december waar we echt onwijs veel zin in hebben!!!

Nou dit is een beetje wat ik in mijn eerste anderhalve week heb gedaan!:)
Ik heb ook een paar foto’s toegevoegd, zodat jullie al een beetje een indruk krijgen waarom ik nu al gek ben op Australië.

P.S. hier nog een heel lekker recept van Mark:)
* Avocado toast
Neem twee witte sneeën brood en rooster deze. Snij daarna een avocado door en smeer de groene smurrie op je sneeën. Flink wat peper en zout erop en voilà, smullen maar!

P.P.S dit jaar vier ik nieuwjaar in jawel... SYDNEYYYYY!!!!!! 6 dagen lang genieten.. Sooooo excited!!

Bye bye

Reacties

Reacties

Lise

Stuur voor mij ook wat leuke kleren naar Nederland ????

Michel

Super leuk om te lezen! Je hebt je draai al wel gevonden daar ;) Goed om te lezen :D Heel veel plezier nog, geniet er maar lekker van! En we keep in touch ;)! X

Mijke

Lies, nee:) Kom ze zelf maar halen

Theo de Jong

Hallo schat, een extra koffer zou handig zijn voor de terugreis.Fijn dat het goed gaat. Het lijkt eerder vakantie dan werk.Geniet ervan.

Mijke

Thanks Michel!! Ik ben je reisleidster volgend jaar:) See you in Brissie xx

Michel

Graag zelfs, dat lijkt me een super idee:D Laat mij maar al die mooie plekjes daar zien ;) Xx

miranda Bleeker

Heel veel shopplezier, en noemen ze dit werken whaaa, ben boij voor je dat je het heel goed naar je zin hebt....en bedankt voor de geweldig verhaal Superrrrrr

Rens (neefje)

Hoi Mijke,

Wat fijn dat het goed gaat en wat een mooie foto's!
Dikke groetjes Rens ????

Marion

Wat super dat het zo goed met je gaat, je hebt het wel erg naar je zin!!!!
Heel veel plezier. Het is een mooi verhaal.Geniet ervan.En de groetjes aan je gastgezin!! Xxx

Ton de Jong

Hey Mijke, wat 'n mooi verslag en prachtige foto's, erg leuk om het lezen! Een hele belevenis in dat verre land, geniet er maar lekker van! Hartelijke groeten, Ton

Teun ( broertje)

Lief zusje,

Kei mooi verslag! Ik mis je wel maar ik weet dat je het daar goed hebt. Dus dat scheelt.

Nog heel veel plezier in Australie!!

Veel liefs je broertje x

Monique Oosterink

Hallo Mijke,

Tjonge wat een mooi verhaal al en nog maar zo kort in Australië. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je. En wat een leuke mannekes waar je op mag passen. Geniet van ze en de familie. Meid ik wens je nog een hele mooie en fijne tijd toe in het zonnige Australië.
Lieve groeten Monique

Annet Peek

Hoi Myke,

Mooi verslag om te lezen echt leuk.Super dat je het goed naar je zin hebt Myke.Geniet van de komende tijd en veel plezier!!! Veel groetjes Jack en Annet.xxx

hannie van oss

hoi myke

je vermaakt je wel erg goed daar!!
maar goed dat er zoveel winkels zijn dan kun je iedere week weer wat geld wegbrengen. maar zo te lezen heb je het super naar je zin,heel veel plezier daar en werk ze!! groetjes uit viva la rooi!!!

Mijke

Dankjulliewel allemaal!!

anita en ben

Hallo Mijke
fijn om te lezen dat alles goed met je gaat.
Het weer is daar ook beter dan hier, hier wordt het langzamer kouder. Het zijn mooie foto's, ziet er erg mooi uit daar.
We hopen dat je het er goed naar je zin hebt, maak er een mooi tijd van. Groetjes uit Boxtel.

jeanne van dinter

Hoi Mijke
Leuk om je verhaal te lezen en fijn dat het zo goed klikt met je gastgezin. Gelukkig dat ook tijd voor jezelf hebt en dat je leuke mensen ontmoet.
Geniet van je tijd in Australië en ik lees graag je volgende verslag.

Theo

Hoi Mijke, mooi verhaal met foto`s die laat zien dat je het super naar je zin hebt. Het gezin is geweldig wat alles compleet maakt. Geniet ervan dan doen wij dat van jouw verhalen.

Marion

Hey Mijke,
Wat een mooi verhaal weer,en super foto`s vooral van het surfen dat ziet er cool uit!!
Ik hoop dat er nog vele mooie verhalen volgen.Veel plezier Liefs van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!